5 Aralık 2013 Perşembe

Altı Nokta Körler Derneği'nde Tiyatro Atölyesi;D

Aralık ayı; 7-21 Aralık 2013 / 12.00-15.00 - Ocak ayı; 4-25 Ocak 2014 / 12.00-17.00 - Şubat ayı; 1-7-15 Şubat 2014 / 12.00-17.00 - Mart ayı; 1-23 Mart 2014 / 12.00-17.00 - Nisan ayı; 16 Nisan (Yeni Yüzyıl Üniversitesi'ne katılım) - 26 Nisan 2014 / 12.00-17.00 - Mayıs ayı; 4- 22 Mayıs 2014 / 12.00-17.00 -. Veee yeni sezona -Her ders gazetelerden kestiğim engellilere yönelik haberleri okumakla başlıyorum. Ardından Helen Keller, Eli Bowen, Jim Abott,Stewe Wonder... gibi engelleri başarılarına engel olamamış önemli kişilerin biyografilerini okuyorum. -Aklıma, Braille alfabesiyle seçtiğim 30 tabu kartının çıktısını almak geldi. 21 Ocak'ta oyunu beraber oynamak çok eğlenceli oldu. Her ders ısınma olarak oynatmayı planlıyorum. *********************Tabu oynarken çok eğleniyoruz************************ ************************************************************************ -Yıllar önce ders verdiğim dramaturji atölyesinde tabu oyun kartları ve monopoly oyununun tahtasını kullanarak hikaye yazdırmak aklıma gelmişti. Kendi geliştirdiğim oyun şöyle; tahtanın kenarında parmaklarını gezdirerek öyküyü anlatacakları mekanı belirliyorlar; kağıttan üç kelimeyi seçerek öykünün içinde kullanmaları gereken kelimelerle öyküye yön veriyorlar. Kendi oluşturdukları öyküler üzerinden de dramaturjinin ne olduğunu, çıkardıkları karakterler üzerinden de karakter analizlerini konuşuyoruz. 25 Şubat 2014'te Yeni Yüzyıl Üniversitesi'nde davetli olduğumuz konferansta oynamak üzere, 4 Ocak 2014'teki dersimizde monopoly tahtası ve tabu kağıtlarından yola çıkarak "Tabudan Monopoly'e Kısa Bir Hikaye" adlı oyunumuzun sinopsisini oluşturduk. Sinopsis metni tarafımdan oyuna dönüştürüldü. Konferansa kadar olan süreçte oyunun provalarını yaptık. (15.02.2014 tarihli provamızda, üniversitede ancak 16.04.2014 tarihinde oynayabileceğimizi öğrendim. Oyunumuzu ve kilden eserlerimizi ilk kez 23.03.2014'te Altı Nokta Körler Derneği Gençlik Komisyonu Şenliği'nde sergiledik. Ardından da Yeni Yüzyıl Üniversitesi'nde...)Yıl sonu için, dernekte(22.05.2014) Moliere'in 'Cimri'oyununu sahneledik. 28.09.2014'teki oyunumuza da bekleriz;D - İstanbul'daki semt isimlerinin nereden geldiğinin öykülerini öğrencilerime önce tahmin ettirip kendi öykülerini anlatmalarını istiyorum ardından da isimlerin nereden geldiğini okuyorum. Hayal kurdurmaya yönelik bu çalışma üzerinden dramaturjik çatıyı anlatıyorum. Bol bol tekerleme de çalıştık. -Antik Yunan, Roma, Orta Çağ, Rönesans... tiyatro tarihinin özetini anlatıyorum. -Böylece derslerim hem tiyatro tarihini, hem dramaturjiyi hem de yaratıcı dramayı katarak hem eğlenceli hem de daha dolu hale getirdiğime inanıyorum. ************************************************************************************** ÖNEMLİ NOT 1: Daha önce hiç yapılmamış ve sanıyorum ilk benim aklıma gelen 'Görmeyenlerden Okuma Tiyatrosu' fikrimi yakın zamanda sevgili öğrencilerimle hayata geçirmeyi planlıyorum.. Çok güzel bir deneyim olacağına inanıyorum;DDDD ÖNEMLİ NOT 2: Ocak ayından itibaren, Uçan Süpürge Kadın İletişim ve Araştırma Derneği'nde yerel kadın muhabir ağında muhabirliğe başladım. "Görme Engelliler Nasıl Oy Verecek?" konulu söyleşimi http://www.ucansupurge.org/turkce/index2.php?Hbr=1582 adresinden okuyabilirsiniz. ÖNEMLİ NOT 3: 23.03.2014'teki Bahar Şenliği'nde oyunuzu oynamadan önce, öğrencilerimin yaptığı kilden eserleri sergiledik. ÖNEMLİ NOT 4: Altı Nokta Körler Derneği Tiyatro Atölyesi'nde, 15.02.2014 tarihli provamızda dernekte tanıştığım bir bey seslendirdiğim kitaplardan beni tanıdı. Karl Marks'ın 1884 El Yazmaları kitabını ve Engelli Koşu Gibisin Sevgilim adlı kitabımdan Adanalı Seyhan öykümü dinlemiş. Hem okuyuşum hem de öykümde toplumsal gerçekçi yaklaşımla fantastik ögeleri bir arada kullanışıma değindi. Çok güzel yorumlarda bulundu. Bu güzel yorumlar bana en büyük hediye! ************************Cimri'nin provasından ilk görüntü;D******************** Cimri oyun tarihleri: 22.05.2014 - Saat: 17.30 - Mekan: Altı Nokta Körler Derneği İstanbul Şubesi. 28.09.2014 - Saat: 16.00 - Mekan: Altı Nokta Körler Derneği İstanbul Şubesi. 05.12.2014 - Saat: 14.00 - Mekan: Yıldız Teknik Üniversitesi. 04.04.2015 - Saat: 19.00 - Mekan: Akatlar Kültür Merkezi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder