5 Ekim 2010 Salı

Ali Poyrazoğlu ile Tiyatro Atölyesi / Dramaturji Dersi


Ali Poyrazoğlu Tiyatrosunda; oyunculukla tanışmak ve oyunculuğunu geliştirmek isteyen herkese açık ‘Tiyatro Atölyesi’ kayıtlara başladı.

Oyunculuk, ses-hareket, şan, dans, diksiyon, dramaturji* dallarını içeren bir eğitim verecek olan Tiyatro Atölyesi, Ali Poyrazoğlu yönetiminde tiyatroyu seven, oyunculuğa ilgi duyan herkese kapılarını açıyor.

Katılımcılar 14 haftalık dönemde toplam 112 saat ders içeren eğitim boyunca deneyimli öğretmenlerden oyunculuğun sırlarını öğrenecek

Zengin ders içeriği sayesinde oyunculuğun yanı sıra diksiyon, dans, şan dersleriyle kişisel gelişime de katkı sağlayacak olan Tiyatro Atölyesi, hafta içi ve hafta sonu olarak iki farklı programda işleyecek.

Oyunculuğa ilgi duyan, kendini bu konuda geliştirmek isteyen, kişisel gelişimi için kendine yatırım yapmak isteyen, kendini daha da yakından tanımak isteyen herkesi atölyeye, ustalarla birlikte çalışmaya, öğrenmeye, eğlenmeye, paylaşmaya davet ediyoruz.

Ali Poyrazoğlu Tiyatrosu
Tiyatro Atölyesi

Abide-i Hürriyet Caddesi No.155/A Arzu Pasajı Şişli Cami Karşısı
Telefon: (212) 240 43 33 – 240 43 44 – (532) 650 90 72 – (532) 642 66 88
E-posta: apttiyatroatolye@gmail.com

*Dramaturji derslerinde görüşmek üzere...

2011-2012 Dönemi'nde de Ali Poyrazoğlu Tiyatro Atölyesi'ne katılmak isteyenler için;

*Yeni dönem 12 Kasım 2011'de başlayacaktır.
*Kayıtlarınızı bir an önce yaptırınız.
*Telefon; 0532 650 90 72 / 0532 642 66 68

Dramaturji derslerinde görüşmek üzere... ********************************************************** HAZIRLAYIP TAKİP ETTİĞİM PROGRAM *-Dramaturjiye Giriş- *Dramaturji nedir? *Tiyatroda dramaturjiye neden ihtiyaç vardır? *Kahraman ile tip arasındaki farklar *Sahneler neye göre belirlenir? *Karakter ve sahne çözümlemesi *Eleştiriye Giriş *Eleştiri nedir? *Eleştiri ile yorum arasındaki farklar *Eleştiri yazısı nasıl yazılır? *Tiyatro Tarihine Giriş *Antik Yunan’da Tragedya *Tarihin ilk dramaturgu Aristoteles’in “Poetica” kitabı üzerinden iyi bir tragedyada olması gereken özellikler nelerdir? *Tragedyanın kökeni ve geçirdiği süreçler *Günümüzde de tragedya yazılabilir mi? *Tragedya ile komedyanın farkları nelerdir? *Antik Yunan’daki ilk oyuncu ve oyun yazarı kimdir? *Bu döneme ait bilinmesi gereken önemli oyun yazarları Aiskhylos, Sophocles ve Euripides ile eserleri *Psikolojiye bile terim olarak giren Oidipus ve Elektra karakterleri neden önemli? *Platon, “Devlet “kitabında; ideal bir devlette neden oyuncuların yer almaması gerektiğini söyler? *** *-Antik Yunan Mitolojisi- *Mitolojinin kökeni *Antik Yunan Tanrıları *Tanrıların oyunlara yansıması ve Roma Dönemi’nde aldıkları isimler ile bu değişimin nedenleri *Antik Yunan’da Komedya *Komedyanın kökeni ve geçirdiği süreçler *Komedya yazarı Aristophanes ve eseleri *Henri Bergson’un “Gülme” kitabı üzerinden nelere güleriz? *** *-Roma Tiyatrosu- *Roma Tiyatrosu’nun genel özellikleri nelerdir? *Roma Tiyatrosu’nu, Antik Yunan Tiyatrosu’ndan ayıran en temel özelliği nedir? *Horatius ve Ars Poetica’nın önemi *Roma’da güldürü çeşitleri *Pandomimin ortaya çıkışı *Komedya yazarı Plautus’un “Çömlek” oyunun ileride Moliere’in “Cimri” oyununa etkisi *** *-Ortaçağ Tiyatrosu- *Kartaca Kurulu, Katolik Roma ile Ortadoks Bizans’ın döneme etkileri *Feodalitenin ortaya çıkması ve yansımaları *Miracle/Mistery (Gizem(Mucize) ile Morality (İbret) oyunlarının doğuşu *İlk morality oyunu “Everyman” ve önemi *** *-Rönesans Tiyatrosu- *İngiltere’de Elizabeth ve Fransa’da 14. Louis önemlerinin tiyatrodaki etkileri *Sir Chamberlains’s ve Sir Admiral’s Men toplulukları *Cristopher Marlowe’un tiyatro tarihine katkıları ve Dr. Faustus oyunu *William Shakespeare’in önemi, eserleri ile koloniyel ve feminist okumaya açık olmasının nedenleri *Günümüzde oyunlarının hala geçerliliğini koruması ve sahnelenmesinin nedenleri *** *-Orta Sınıf Tiyatrosunun Doğuşu- *Değişen değerlerle egemen sınıfın aristokrasiden burjuvaziye geçişi *Gotthold Lessing -Emilia Galotti *** *-19. Yüzyıl Tiyatrosu ve Romantizm- *Kapitalizmin insan yaşamında yol açtığı yıkımı gösteren dönem *Strum und Drang akımı *Hamburg Dramaturjisi *Friedrich Schiller-Hile ve Sevgi *Gerhart Hauptmann-Dokumacıların İsyanı *Henrik İbsen-Nora Bir Bebek Evi *Anton Pavloviç Çehov-Vişne Bahçesi *** *-20. Yüzyıl Tiyatrosu; Avantgarde Tiyatro- *Vahşet Tiyatrosu-Antoin Artaud *Simgecilik ve Alfred Jerry-Kral Übü *Düş oyunları ve Strindberg-Hayaletler Sonatı *Dışavurumculuk *Dada *Sürrealizm *** *-Absürd Tiyatro- *İkinci Dünya Savaşı’nın etkisiyle geleceğe dair umutların yok olması neticesinde ortaya çıkar *Samuel Beckett *Eugene Ionesco *Jean Genet *Harold Pinter *** *-Tiyatroda Kültürlerarası Diyalog- *Kültürlerarasılık, oryantalizm ile kültürel sömürü tartışmaları *Antoin Artaud *Jerzy Grotowski-Fiziksel Tinsellik *Eugenio Barba-Living Theatre(Yaşayan Tiyatro) *Peter Brook-Mit Tiyatrosu *Heiner Müller ve Robert Wilson *Ariane Munchkin *** *-Yönetmen Tiyatrosu- *Konstantin Stanislavski *Vsevolod Meyerhold *Bertold Brecht-Epik Tiyatro Kuramı *Peter Brook-Boş Alan *Eugenio Barba *Robert Wilson *Pina Bausch-Wuppertal Dans Tiyatrsou *Ariane Munchkin-Sirk De Soleil *** *-Türk Tiyatrosu- *Tanzimat Tiyatrosu *İlk batılı anlamda yazılan oyun olan Şinasi’nin Şair Evlenmesi ile başlayan süreç *1960-1980 yılları arası Türk Tiyatrosu ve ardından gelen gerileme devri *Türk Tiyatrosunun sorunları nelerdir? *Haldun Taner *Ferhan Şensoy *Murathan Mungan *Berkun Oya *** *-Çocuk Tiyatrosu- *Dünyada ve Türkiye’de çocuk tiyatrosu tarihi *İyi bir çocuk oyunun alt yaş sınırı ve hedef kitlesi *Çocuk tiyatrosunda yapılan hatalar ve nedenleri *** *-Uyarlama- *Uyarlama nedir ve nasıl yapılır? *Mehmet Alkan-Analık Davası *Ferhan Şensoy-Güle Güle Godot, Fişne Bahçesu ve Üç Kurşunluk Opera *Brecht- Antigone *Ionesco ve Müge Gürman-Macbeth *** *-Vodvil ve kabare- *Vodvil ve kabare nedir? *İlk olarak nerede ve nasıl ortaya çıkmıştır? *Günümüzdeki işlevleri nedir? *** *-Performans- *Performans nedir? *Tiyatrodan ayrılan yanları *Performans sanatçıları ************ OKUNMASINI ÖNERDİĞİM KİTAPLAR************ -Aristoteles-Poetika -George Thompson-Aiskhylos ve Atina -Goethe-Faust -Marshal Bermann-Katı Olan Her şey Buharlaşıyor

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder